fredag 9 december 2011

Mera D.I.N.G.

Här kommer det mera bilder från utsttällningen.
LILA.
Jag gillar att göra olika färgkombinationer.
Lila är en tacksam färg för den går att få i så många fina nyanser.
Har bl.a. färgat gamla linnehanddukar
och dukar i olika färger och sytt kuddar.
Kudden längst upp till vänster är tovad.
Lampskärmen har jag gjort av sidengarn.




RÖTT.
Är för många julens färg.



Vad gör man när hyacinten har blommat över?
Jo, man tar och klipper bort blomman dekorerar löken.


Gammeldags emaljskyltar som jag hängt i granen,


Rött ät en färg som jag gillar åtet om, som accent färg.
Det ska vara en mörk nyans lite åt "vinhållet".
Här är två kuddar. Den ena har jag stickat i siden garn.
Den andra i lappteknik med röda knappar och tofsar.


VITT.
Är en färg som oxå finns i många nyanser.
Äggvit eller Stockholmsvit som den oxå kallas,
används ofta som bas på väggar och tak i många hem.
Vitt är min favoritfärg på blommor, både på snittblommor,
krukväxter och i trädgården.



Ullan


 

1 kommentar:

♥ Pia... sa...

Dina bilder är dåå betydligt bättre än vad mina blev idag..ibland blir de bara..****:) Pia