tisdag 5 oktober 2010

Jag längtar till Italien...

... till Italiens sköna land. Där små citroner gula, de växa upp på strand. Så börjar en sång jag sjöng när jag gick i skolan.
Jag har just kommit hem från Italien och sett citroner i mängder.
Vi flög till Rom och bilade sedan ner till Amalfikusten, som är känd för sina citronodlingar. Amalfikusten har branta bergssväggar ner mot havet. Vägen efter kusten är smal och krokig, med en fantastisk utsikt.



Först bodde vi 4 nätter i Maiori. Hotellet klättrade efter berget.



Från våran terass hade vi denna fina utsikt.



Nedanför låg ett gammalt torn som numera var restaurang. Vilken mat! Det blev 6 rätters med tillhörande dryck mmm... va gott.





FORTSÄTTNING FÖLJER...

PROMENAD I MAIORI

Jag GILLAR att ta mycket kort, så här kommer lite bilder från en promenad i den mysiga byn Maiori.





I hamnen.



Eftersom det är smala gator finns det små och praktiska "lastbilar"



Efter en promenad är det skönt att slappa i solen...eller hur?

2 kommentarer:

Sara sa...

Ser helt underbart ut!!
Kram

♥ Pia... sa...

mmm inte alls avundsjuk jag inte...näähää då...
pia