söndag 3 januari 2010

Mitt första...å andra...

...så kan man uttrycka sig, när man är nybörjare och inte vet vad man ska skriva!
Firade in nyåret tillsammans med grannar och min "gubbe".
Vi började dagen med skidtur till "tjärnet" där vi drack glögg.



På kvällen var vi hos oss. Åt och drack gått. Vi hade lagat några rätter var. Gunnar hade gratinerat hummer till förrät mmm...vad gott. Jag och gubben gjorde huvudrätten, oxfilé som hör nyår till. Myrthel hade gjort chokladfondant till efterrätt. Hon gjorde den 3 gånger för säkerhetskull fniss...
Vi hade kul tillsammans och hux flux var klockan, jäsp, redan tre på morgonen.
Nyårsdagen blev som ni förstår en riktig "slappardag".

Här är en bild på blomarrangemanget jag gjorde till nyårsdukningen

2 kommentarer:

♥ Pia... sa...

Snyggt blomarr. Den efterrätten lät smaskig..mums..suck..men nu börjar vardagen komma ikapp oss...nu är det smaaaaaaaaal mat som gäller iallafall på vardagen:)...skidturer får nog bli det framöver..men det är ju så jäkla kallt..frös ni inte..eller visst..ni hade ju glykol:)..fniss..Pia

Geta sa...

Tänk att jag hittade dej här också.....:)
Kram.