söndag 30 december 2012

Ena dagen snö, andra dagen tö...

Ja, vädret det växlar. Jag gillar vintern med snö och minusgrader. Inte detta skitväder med regn och slask, som är nu. Jag han i alla fall med att ta några kort härom dagen i det fina vintervädret.
En och annan promenad har det oxå blivit. Vilket behövs efter all god julmat.
Julen har varit bra. Har haft mina nära och kära här.
Annandagen var vi till Falcks och fick god mat och dryck.
Vi har oxå haft glögg gäster, som fick provsmaka vår egengjorda glögg, tillsammans med pepparkakor och mögelost. Mums filibabba.
 
 Eftersom vi är lediga både min man och jag, har vi börjat planera för vårens projekt. Vi ska göra om vårat sovrum. Tapetsera och måla om. Vita väggar och en fondvägg med svarta rosor. Men det största huvudbryet är garderoberna. Ska vi byta ut dem helt och hållet (dyrt) eller bara byta ut dörrarna (budget). Har oxå funderat på att ha ett draperi i stället. Får tänka ett tag till innan vi bestämmer oss.
Ha en god fortsättning på helgen.
Ullan

Inga kommentarer: