måndag 10 september 2012

Rönnbär, skiffer och trevliga gäster.

Att duka för fest är alltid lika roligt. I lördags fick det gamla slagbordet bli dekorerat med rönnbär, murgröna och betongljusstakar.
 Ljusstakarna har jag gjort själv. Jag gillar det råa och ruffa intryck som betongen ger.
Rönnbären och murgrönan plockade jag in från trädgården.
Enkelt och gratis:))
Förrätten serverade vi på skifferplattor.
Anjouvisröra i glasburk med surdegsknäcke till,
äggröra toppad med limemarinerade räkor,
sparrisgömma och en kall snaps (Löitens linje).
 De trevliga gästerna var Hans och Lena
Jan och Eva-Lena.
 
Det blev en rolig kväll med många skratt.
Tack för att ni kom. Detta gör vi om:)
 
Kram Ullan. 


2 kommentarer:

Geta sa...

Vad mycket fina bilder du visar! Kul att du bloggar lite så jag har "koll" på dig :-)
Kram Agneta

Kamomilla sa...

Hej! Tack för dina fina tips för terassfix. Till julen brukar jag hämta en massa från skogen att fixa till det med, men ändå känns terassen enorm och tom, spevciellt när den inte är möblerad. (borde kanske ställa en gammal bänk eller nåt där för att det ska se mera utfyllt ut :)